Otroligt nöjd

Säsongsstarten 2019-2020 är nu bara fyra dagar bort. Det känns halvt overkligt, halvt efterlängtat. För ungefär tre veckor sedan körde jag vinterns första pass på snö. Då kändes nervositeten för säsongen övermäktig. Det tog några pass på snö innan jag fick till tekniken men till första snölägrets sista hårda pass satt skidåkningen som den skulle! Jag har i och för sig inte ännu fått till det med gevär på ryggen, men jag tänker att jag tar det stegvis. Nervositeten har i alla fall sjunkit till en normal nivå. Jag tror vändpunkten blev när en av juniorerna i teamet sa att hon skulle till Sjusjøen på "kose-renn" (på svenska: mys-tävlingar). Eftersom de tävlingarna inte betyder något. Jag kände att: jag ska också till Sjusjøen på kose-renn! 
 
Ja, säsongen startar alltså på Sjusjøen på lördag. Sprint och masstart står på programmet i helgen och det är 105 (!) damer anmälda till lördagens tävling. Många landslag har sina världscupåkare på plats så det blir sjukt spännande tävlingar! 
 
Jag känner mig redo för säsongen nu! Jag längtar efter att få köra igång! 
 
Jag har haft en bra försäsong, för första gången i min karriär så känner jag mig NÖJD med allt jag har gjort. Jag känner att jag samlat på mig så pass mycket erfarenhet att jag kan vara trygg i alla beslut jag tar. Allt jag gör, gör jag för att bli en bättre skidskytt. Den tryggheten har jag aldrig upplevt tidigare. Jag är otroligt nöjd med det träningsupplägg jag har utformat tillsammans med coach och cocoach i teamet. Jag är otroligt nöjd med den skytteträning jag har genomfört och den stabilitet jag uppvisar på skjutvallen. Jag är otroligt nöjd med de svar jag fått på träningar och race i sommar och höst. 
 
Elitidrott är svårt och mycket behöver stämma, men jag ska göra allt jag kan för att få genomföra en säsong som jag är otroligt nöjd med!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0