3:a

Idag var det dags för årets sjunde Swecup-deltävling. Masstart på Idrefjäll. Jag kände mig nervös men självsäker inför tävlingen. Planen var att ta starten och försöka åka kontrollerat uppför första backen, som kommer direkt och är en av de värsta backarna jag vet. Men det var ingen annan som ville åka kontrollerat uppför där och för att inte dra på mig för mycket mjölksyra fick jag släppa direkt. Men jag lyckades nästan åka ikapp igen fram till andra långbacken in mot skyttet, som jag också valde att gå kontrollerat i. Så jag var lite efter in till första skyttet. Jag var i min egen bubbla och gjorde allt för att jobba in skotten med en lite halvskakig känsla. Jag lyckades sånär, men sista skottet blev en bom. Sen blev det i stort sett att göra mitt eget lopp. Det blev lite avstånd mellan alla i vår lilla klass. Men jag kände mig trygg med det, jag hade en plan för loppet som jag kunde genomföra med eller utan någon att åka med. Jag fortsatte åka kontrollerat på tvåan och åka med bra tryck på trean, så som jag vill lägga upp mina lopp utifrån mina styrkor och svagheter. Jag jobbade in alla skott i andra ligg och fick sällskap på tredje varvet. Vi växeldrog och det funkade fint. I stående hade jag något mindre skakig känsla, men jag fick ändå jobba. Gjorde återigen det bästa jag kunde men sista skottet blev en bom. Då blev det ett varv ensam innan jag kom in till sista stå och fick revansch, där jag lyckades jobba in sista skottet. Jag har tvekat lite inför att skjuta fullt idag och lyckats hälften av gångerna. 18 träff är bra så är ändå nöjd med skyttet, även om det är surt att bomma två sistaskott. På sista varvet hade jag långt upp och långt ner så jag gick väldigt kontrollerat och "sparade mig" till morgondagen. Då står både sprint och storm på programmet så det blir spännande. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0