Hur minnet fungerar

Jag har nästan glömt allt från gårdagens sprint, förutom att jag sköt tre bom i stå. Det är så sjukt ofattbart att jag gjorde det. 

För det första, när sköt jag tre bom på tävling senast?! (Tror det var i stormen i Os för 11 månader sen)
För det andra, när sköt jag bort mig i stå senast? (Beror på hur man definierar "sköt bort mig", för jag sköt bort en plats i A-heatet på Sjusjøen med två bom på en hal skjutmatta förra vintern...) 

Men igår blev det så i alla fall. 

Det är så typiskt att jag bara minns det, för allt annat var egentligen bra. Men det minns jag inte. 

Jag kände inte alls av masstarten i benen och gjorde ett riktigt bra första varv. Jag jobbade verkligen in skotten i ligg fast det inte kändes bra. Men det var tydligen en sjukt bra serie som gick ganska fort också. Jag gjorde ett ok andra varv, var lite trött i backen. Men sen gick det snett. 

Jag tror egentligen att det började med ett felbeslut. Jag kände någon gång under lördagen att mina linser inte var 100%-iga. Så jag tog ett par engångslinser på söndagen. Jag har provat dem tidigare så jag trodde verkligen de skulle klara en tävling. Men det gjorde dem inte. De satt inte bra och jag fick anstränga mig för att inte tappa dem (jag ser absolut ingenting utan linser!) men det tog nog lite fokus. Sen hade jag en kant ut på andra skottet och då försvann fokuset helt. Jag tänkte för mycket och på fel saker. Tyvärr. 

Det är svårt att räkna till tre straffrundor och det är tyngre att åka ett sistavarv med 450m extra i benen. Fan. 

Fan. Fan. Fan. 

Så känner jag bara. Jag hade alla förutsättningar att göra en bra tävlingshelg. Varför ska skyttet sluta fungera precis när kroppen funkar så som jag vill att den ska funka?? Varför kan jag inte få uppleva att båda funkar samtidigt mer än någon enstaka gång? 

Hur länge ska jag behöva vänta på den perfekta dagen? Varför kunde den inte ha kommit i helgen? Det var ju så nära! 

Frustrerande sport när det inte funkar. 

Men det är väl då man verkligen kan njuta maximalt av de bra dagarna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0