Intervaller på snö

Idag körde jag årets första hårda pass på snö! Det var underbart! Det är det här jag tränar för och längtar till, från 1 maj. Det kändes verkligen att det är skillnad på skidor och rullskidor. Jag trivs mycket bättre på snö så det var riktigt härligt att få köra hårt i tunneln idag. 

Hängde med Team Torsby Biathlon på deras intervallpass som var en rolig variant. Vi började mitt i tunneln och körde 2 min in till skytte och direkt efter skyttet så körde vi iväg ytterligare 2 minuter. Intervallen blev totalt ca 5 min men då inklusive en skjutserie. Jag körde fyra sådana men ytterligare fyra skjutningar. Kroppen kändes ok, tunga ben uppför men kändes som tekniken satt riktigt bra, trots att det bara var tredje passet på snö. Har förstås inget facit, men känslan var bra. 

Skyttet var ok, 75% i både ligg och stå. Väldigt bra känsla i alla serier, stabil skjutställning. Det är tajming och avfyring som inte riktigt fungerar och det beror ofta på koncentrationen. De serier som jag är fullt fokuserad på så skjuter jag 0. Behöver mer intensivt skytte för att finslipa ytterligare och även lite mer GL skytte. Blir mer tid till det när jag snart ska börja dra ner på träningstimmarna. 
Älskar snö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0