Intervallperiod igen

Idag har jag startat sommarens andra intervallperiod. Denna gång ska jag köra fem intervallpass på tre dagar. Det ska bli spännande att se om jag orkar. Men tog en återhämtningsperiod innan detta så det känns som kroppen är ganska fräsch. 
 
I morse körde jag skate och skytte och på eftermiddagen idag blev det myrintervaller, löpning med stavar. Ett av mina favoritpass på en av mina favoritmyrar. Är i Torsby denna vecka och där finns det en perfekt myr. Den är stor, blöt och riktigt fin att springa i! Gillar den skarpt och gillar även att köra intervaller i myr. Man får upp hög och fin puls, kan kriga på ordentligt med hela kroppen men det är samtidigt skonsamt med så mjukt underlag. Riktigt bra träning! Myren var idag blöt men varm. Varmt myrvatten och samtidigt strålande sol. Körde utan tischa vilket bromsarna gillade.. Usch, va många bett jag fick. Är det ett tecken på att man springer för sakta? Det positiva var att de stannade på myren när jag sprang därifrån... 
 
Tror inte jag sprang för sakta faktiskt. Det kändes ganska bra i kroppen, benen protesterade då och då när jag ville springa fort men överlag kändes det bra! Pulsen var också hög och bra, snittade 90-90-91-92% på de fyra intervallerna jag körde. Körde fyra minuter effektiv tid på de tre första men bara tre minuter på sista, fick då ihop ungefär 20 minuter i de höga pulszonerna, jämt fördelat över den röda och den gula zonen. Bra pass!
 
Imorgon kör jag bara ett intervallpass, sedan två stycken på tisdag. So far, so good!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0