Myrintervaller

Började Lidingöloppshelgen med ett intervallpass i min myr i Färnässkogen. Det är en helt okej myr, den duger de gånger jag är hemma, det är bra att det är nära dit och nog är den jobbig! Finns många myrar som är mycket bättre, men vet ingen annan lika bra här i närheten. Inte letat så noga i områdena kring Mora heller. Så dålig är den inte!
 
Myrintervaller ja. Löpning med stavar. Ett av mina favoritpass! Körde ganska lugnt idag och ett kort pass. Tre intervaller på ca 5 minuter och snittpulsen 89% på alla tre. Lagom. Kändes sådär i kroppen. Bra när jag höll tröskel, inte så bra när jag försökte springa fortare. Men helt okej. Har ju vilat 1,5 dag efter lägret i Idre, jag brukar bli lite seg när jag har vilat. Hoppas det känns bättre under helgen, ska springa milen på Lidingö på söndag, LidingöTjejlopp. Det blir sjätte gången som jag springer milen och innan dess har jag x antal starter i Lilla Lidingöloppet. En fin tradition att spendera sista helgen i september där. 
 
Var som sagt i Idre i början på veckan. Vi åkte dit i lördags och hade läger till onsdag. Det var delar från MIUN, landslaget och två aktiva från Brasilien som bodde och tränade tillsammans. Ett riktigt roligt läger där vi hade bra stämning i gruppen och genomförde bra träning. Jag tyckte det kändes väldigt bra de första dagarna men blev snabbt sliten så sista dagarna var ganska tunga. Jag hoppas jag har återhämtat mig och att det blir rekordtid på söndag. Ska göra allt för rekord åtminstone, ta ut mig allt jag har!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0