Säsongsslut

Idag tog min säsong slut på riktigt. Jag har kört två längdtävlingar på Fjälltopphelgen, inte 100% seriöst men sjukt kul och tävling är alltid tävling. 

Jag skrev en säsongssammanfattning i min vanliga blogg förra helgen men har upplevt en del känslor under dagen som jag vill dela med mig av. 

Framförallt har jag känt en enorm tacksamhet över allt jag fått uppleva den här säsongen! 

Säsongen har som helhet varit den absolut tuffaste i min karriär. Startade ju säsongen stabilt, men fick aldrig den där formtoppen. Och från jul har det varit en ständig kamp mot att hitta form eller samma känsla som jag hade i starten av säsongen. En kamp jag inte gick segrande ur. Det har varit väldigt påfrestande och slitsamt mentalt. 

Samtidigt så har jag aldrig njutit mer under en säsong. Jag har varit här och nu, njutit av allt jag fått uppleva. Två IBU cuper, två raka nollskytten, många pallplatser i Swecup och väldigt stabilt skytte. 

Jag är tacksam för att jag fått uppleva allt detta. Otroligt tacksam. Jag hade aldrig fått uppleva det här om det inte varit för all stöttning i med- och (framförallt) motgång av min familj, mina vänner, mina sponsorermina ledare och alla andra som hejar och tror på mig!

Nu ser jag fram emot underbar vårskidåkning och en ny säsong med spännande utmaningar. Jag ska fortsätta njuta här och nu. Just nu är nästa säsong ganska oplanerad och faktiskt så känns det väldigt bra. Jag har en inre motivation som styr mitt liv mot mina mål, oavsett
(null)
Fullt fokus framåt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0