Sammanfattning

Long time, no see. Ja, det blev ju ett väldigt abrupt slut, både på säsongen och därmed på min skidskyttekarriär. Det har tagit lite tid att smälta och (tydligen) ännu längre tid att uppdatera här. Men jag har under hela den här långa perioden tänkt att jag vill skriva något om min karriär här. Så, här kommer det.
 
Jag har under 15 år som skidskytt fått vara med om så otroligt mycket! Det kommer jag alltid vara evigt tacksam över. Alla människor jag har träffat, alla platser jag har besökt och alla upplevelser jag har fått vara med om. 
 
Skidskytte är en komplex och svår sport. Det är inte lätt att få alla saker att stämma samtidigt. Man ska vara i bra fysisk form, bra mental form, skytteformen ska vara bra och materialet ska vara bra. De skidskyttar som klarar att hålla alla dessa saker på en hög nivå, tävling efter tävling, säsong efter säsong, det är mäkta imponerande. Jag blev inte en sån skidskytt, men jag är så otroligt stolt över att jag under min sista säsong som elitaktiv, fick uppleva det en sista gång
 
 
Min karriär har varit en berg- och dal-bana. Det var mycket som var bra under mina år som junior där höjdpunkterna var JVM 2012 och JVM 2013 med en 9:e respektive 22:a plats som bästa placeringar och ett antal SM-medaljer där jag alltid kommer minnas JSM-masstarten 2012 där jag för första gången sköt fyra nollor. Alla SM-guld har en speciell plats i mitt hjärta och det är flera av mina silver och brons som jag också är väldigt stolt över. 
 
JVM Kontiolahti 2012
 
Att ta steget in i senior-landslaget är tufft. Jag har sen jag var 19 år varit "precis utanför” gång efter gång efter gång. Men jag har heller inte tagit de chanser jag har fått. Vad det beror på, tänker jag inte diskutera, utan som skidskyttepensionär så vill jag vara positiv och minnas allt bra. Men det är klart att jag hade önskat att jag hade fått uppleva ännu större framgångar än de jag fått uppleva.
 
Jag är ganska säker på att jag inte har kört min sista skidskyttetävling, men jag är helt säker på att jag är färdig med elitidrottslivet. Det har varit en stor omställning som jag tror tog längre tid att ställa in sig på, när slutet kom snabbare än planerat. Men jag har inte ångrat mitt beslut i mer än 1 minut i sträck sedan jag för snart ett år sedan bestämde att jag skulle köra min sista säsong. Jag saknar livet som elitidrottare varje dag, det är verkligen ett privilegium att få träna varje dag och kalla det sitt jobb. Men det är också otroligt skönt att inte behöva tänka på hur allt jag gör, kommer att påverka min prestation. 
 
Jag vet inte helt säkert hur mitt liv kommer se ut i framtiden, men det känns väldigt spännande. Jag har väldigt många saker jag vill göra nu när inte skidskyttet är prio 1 längre. Jag vill spendera mer tid med familjen. Jag vill plugga färdigt (fick min masterexamen i maj så nu saknar jag bara lite pedagogik innan jag blir idrottslärare). Jag vill lägga mer tid på min bok (https://annawikstroem.se/min-bok.html). Jag vill orientera mer än vad jag har gjort under åren som skidskytt. Och mycket annat.
 
 
Men skidåkning kommer fortsatt vara en stor del av mitt liv. Även skidskyttepensionärer njuter av skaråkning på vårvintern!
 
Jag vill tacka alla som stöttat och trott på mig under min skidskyttekarriär. Det har betytt otroligt mycket för mig! 
 
För er som missat det och vill läsa mer om min karriär och beslutet att sluta med skidskytte kan klicka er in på den här kategorin i min privata blogg.
 
Ta hand om er!
Kram A

Kommentarer
Postat av: JosephNiz

Real Sex Dating - Click Here


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0